TURKIET - FETHIYE PART 1

På tisdagen hade vi beställt en dagsresa till Turkiet. Det betydde att vi skulle upp så himla tidigt för vi skulle åka från hotellet vid 6 tror jag det var. Det började då med en båtresa på 1,5 timme över gränsen. Båten vi åkte med var en bananform vilket va skoj, båten stod liksom upp så fronten var i luften hela resan.
Här är vi vid hamnen i Grekland fortfarande och är redo att åka med båten över till Turkiet.
Här är den kära båten då.
På första stoppet stannade vi vid en utsiktplats där vi fick 5 min på oss att ta lite bilder. Man såg då ut över Fethiye och en hamn där. Väldigt fin utsikt. Vi hade väl ett ganska pressat tidschema vi skulle hinna med så vi fick inte så mycket tid här. Men fina bilder hann vi att ta.
Andra stoppet stannade bussen vid några gravar uppe i bergen. De ska ha tillhört rika personer som ville begravas närmare gud, därav är gravarna uppe i bergen.
Titta vilka som gömde sig från solen, sooo sweet
Här på höger sida ser man en av gravarna. Det var i en lång backe ner. Tror guiden sa att att det fanns15 stycken gravar i detta berget.
Här är en av dem. Man fick betala en slant och gå upp närmare och kolla om man ville. Men vi hade inte så mycket tid här heller så vi valde att ta fina bilder nerifrån istället för att bara hinna gå upp, ta någon bild och sen gå ner igen.
Här ser man en grav lite tydligare.
Som ni ser så finns flera gravar på sidorna av berget.
Utsikten precis bakom gravarna va inte heller den så osnygg ;)
Älska panorama
Här har vi gravarna precis bakom oss. Man fick sätta sig på en balkong här om man ville och se ut över staden. Man fick även köpa färskpressad apelsinjuice (det gjorde jag!) och den var hur god som helst. De hade även här små sköldpaddor i en låda haha.
Från balkongen.
Här är vi påväg ner från höjden. Gravarna låg väldigt långt upp
Vad är bilder på gravar om man inte själv fick va med på dem också? hehe

HELGEN

Har jobbat hela helgen men ändå så har jag haft tid att träffa min älskling lite när han bara är hemma på helgerna nu för tiden. Vi bestämde oss iallafall för att göra hemmagjord pizza och köpa ben & jerrys och se på film och ha det mys hela lördagen. Som niser blev vår pizza rätt jäkla stor så vi orka inte upp hela ens. Sedan smakade vi på den nya smaken Cinnamunbuns (ben & jerrys) och det blev en stor favvis direkt. Antingen är det den eller strawberry cheesecake som är den godaste!

Har även sett på Tillbaka till framtiden 1:an och 2:an hittils denna helgen. Hade inte sett dem innan så får väl ta ikapp nu när det är en sån film man bara måste se. Bara 3:an kvar nu då!

RHODOS STAD PART 2

Här har vi också det öppna torget mitt i gamla stan. Men fontänen i mitten.
Mitt här fanns det en trappa man kunde gå upp på för att se ut på utsikten över hela torget varav jag kunde ta den första bilden. Här turistar jag lite på bilden då.
Och från min view.
Här turistar vi lite mer och kollar på gamla ruiner. Vet inte riktigt vad detta var faktiskt men den va himla fin.
Jag var tvugen att turista lite i den med. Visst måste man ha kort på allting man ser, eller är det bara jag? Jag tycker korten blir mycket roligare när man själv eller någon annan är med på dem så det inte bara blir kort på saker man själv har sett.Precis vid en av utgångarna från gamla stan låg det en strand. Vi hade bestämt att vi skulle bada lite och snorkla osv men här gick vi bara förbi för den var såpass liten och det va rätt mycket folk som sprang förbi hela tiden. På det stället jag står och tar bilden är det en väg med massa bilar precis bakom så.
Någonstans på väg att gå vilse.
Japp.... fortfarande på väg att gå vilse.
Sedan gick vi vilse..Haha eller vilse och vilse.. Men vi gick iallafall ut från gamla stan för att se oss om om vi kunde hitta någon större stand att snorkla vid som det var lite djupare. Så vi gick och gick och gick och tillslut så kom vi till ett bostadsområde där de som verkligen bodde i Grekland hade sina egna hus. Och jag kan säga er att här var det inte rikt.. Kolla bara hur sliten flaggan ser ut.
Ett av de lite finare ställen vi såg längs vägen.
Tror att detta är någon slags ingång till någon kyrka. För kyrkor fanns det gott om och de var så himla små men de fanns verkligen överallt.
Här är ett exempel på kyrka.
Nu är vi tillbaka lite vid turistområdet där jag försöker välta ett torn (och lyckades... eller?)
Här har vi också utgången där precis vid stranden som jag snackade om. Vi hittade faktiskt en lämplig strand att bada vid efter att vi gått vilse i någon timma och bara gått och gått och gått i den stekheta värmen. Vi var tvugna att stanna och köpa vatten för att överleva nästan. Men vi hittade väl ut till hamnen förr eller senare eftersom vi ändå var på en ö? jaja vi snorklade iallafall och det var helt fantastiskt. Jag simmade så långt ut så jag kom till ett "stup" eller vad man ska kalla det. Tänk att djupet kanske var på 2m och helt plötligt kom det ett stup mitt i vattnet som var kanske 5m djupare än vad jag var på först! Va faktiskt ganska läskigt men jag tog ett djupt andetag och simmade ner så långt jag kunde och försökte ta på alla fina fiskar som fanns där. Men sen fick jag någon känsla som "detkommerkommaenhajkänsla" så jag simmade in till stranden igen haha.

Resan till Rhodos var skitgrym annars! Vi fick ju se både staden och bostäderna, fattigheten osv eftersom vi gick vilse ett tag. Sedan hade vi sån tur som hitta en taxi hem precis när vi gick utanför stranden woop.

RHODOS STAD PART 1

Nu är vi då i Rhodos stad! Resan började ju inte alls bra där jaghade frågat i receptionen om hur bussarna går in till staden. Hon sa att de gick varje kvart så där stod vi med massa annat folk och väntade och väntade på den nedrans bussen... efter en timme kom den, och vet ni vad? Den åker rakt förbi oss för att den va helfull. Så vi väntar typ kanske 15-20 min till och då kommer nästa, också helfull och åker rätt förbi... då vart jag så sur och arg så jag beställde en taxi till oss så det gick på mer än dubbla priset men.. jaja..

Här började resan vid ett slott som ligger mitt i gamla staden där ni ser nedan ingången.
Selfiekameran var uppe för att bevisa att jag faktiskt var där.
Precis innan vi gick in i gamla stan kude man gå ner på varsin sida om ingången i en trappa som ni ser. Här är jag precis vid toppen.
Mitt i gamla stan  hittade man massa målningar på både hus och träd.Sånna här gör mig så... rädd? haha nä men folk som klär ut sig till statyer.. bara för att tigga pengar typ. De ser ju bara läskiga ut.. helvita
Här är vi på väg in till gamla stan. Samma slott i bakgrunden.
Ja här kommer trappan igen då. Om ni kollar på förra bilden så var det jakob som tog kort på mig nerifrån och jag tog här kort uppifrån.
På väg upp mig högre höjder.
Härifrån kunde man se massa fina byggnader
Här står jag mitt i strömmen i gamla stan. Det fanns butiker verkligen överallt och ingenstans. Alla sålde i princip samma saker med. Alltid souvenirer och kläder typ. Men det är ändå sånt vi gillar så här trivdes jag.Japp.. som sagt, trivs.
Mitt i torget, vid den stora fontänen.
Nu har vi satt oss för att äta. Vi åt på en lite finare restaurang med havsmat och så vidare för att fira att vi har vart tillsammans i 1,5 år! För exakt ett år sedan var vi ju i Magaluf och firade ett halvår (om man ens ska fira det?) hehehe.
Utsikten från restaurangen.
Vi delade på maten så båda fick smaka på bådas. Första tallriken bestod av någon havsfisk jag aldrig käkat innan. Den fiskens kropp var iallafall "skalet" för de andra havsdjuren som fanns innuti. Så de hade stoppat fisken med andra skaldjur så som räkor, musslor och bläckfisk. Om ni kollar noga på första bilden ser ni nog att en liten bläckfisk sticker ut från den andra fiskens kropp. Gud va det låter äckligt ändå när jag beskrev det så? haha men det var hur gott som helst.
Andra tallriken var det en risrätt med räkor och musslor.

GLÄDJEBESKED FÖR SJÄLEN

Igår tog jag och mamma en långpromenad på över en timme och gick hela blå stigen i Ulricehamn. Va ju hyfsat fint väder med så det var okej. Vi plockade lite blommor som står på köksbordet numera.
Fick även reda på igår att jag klarade min sista tenta som jag var så nervös över!! SÅ HIMLA GLAD. Nu slipper jag fixa alla böcker och plugga hela sommaren bara för att klara omtentan i augisti. Såååå skönt att ni inte ens anar.

SKJUTSMORSA

I tisdags skulle jag och Rania vara med varandra för att göra klart vår summerburstfilm. Så blev det ju inte riktigt när en nädsituation uppenbarade sig. Min kusin behövde skjuts till Göteborg för hon och hennes kompis skulle se One Direction och ingen kunde skjutsa. Så tog med mig Ranisen och så åkte vi. Va inga problem då vi fick låna kusinens cab (woopwoop)!!
Sedan åkte vi hem igen och fortsatte med filmen, den blev inte riktigt klar dock. Kom på att Jakob har några videoklipp som han ska skicka innan jag kan göra klart den.

DRINKAR OCH SVERIGE MATCH

På söndagen den 14 var det fotbollskväll.. hade lovat att gå med till en rastaurang och kolla på Sverige när de spelade på helskärm. Detta va kanske några hundra meter från hotellet denna restaurang fanns. Så vi beställde in lite drinkar och kollade på matchen. Var faktiskt helt okej. Jag hade där också free wi-fi men använde det inte så mycket i och med att jag (jaa jag!!) blev lite inne i matchen. Zlatan är ju gryyym.

Sen så för övrigt så vande man sig vid att internet inte fanns och det var till och med skönt att va utan allting i en vecka. Det enda som va lite viktigare va att jag ville lägga lite bilder på instagram när jag va där. Blir så mycket roligre om man lägger bilder utomlands när man väl är utomlands, inte när man är hemma. Så dte gjorde jag! Sen så till och med när vi hade free wi-fi så använde vi det inte så mycket,

HOTELLET OCEANIS

Då vare vi framme på hotellet för att bada och sola och leva livet. Här ser ni en plats jag hade den första/andra dagen. De senare dagarna hade vi enbart platser nära poolen så man lätt kunde hoppa i och svalka sig. Det va såååå himla svårt att få plats under någon parasoll dock.. tänk att vi vaknade kanske 8-9 som senast på dagarna och redan då var precis alla parasollstolar upptagna. Började fundera på om vissa gick upp typ vid 5-6 bara för att paxa dem..
Om man kollade precis bakom sig där jag låg på första bilden så såg man havet. Det var bara att gå över vägen så var man vid stranden. Vi hade då dock ingen sandstrand just där utan det var mer stenstrand så gjorde lite ont i fötterna när man gick.. Men underbart att bara kunna springa över gatan och va i paradiset igen.
Här riktades kameran lite till höger och där bortåt finns massa affärer med souvenirer och ungefär 6km till så har vi Rhodos stad.
Tror detta är första soldagen.. vi har fortfarande inte vart i solen än vilket ni ser (blekfisar). Det fanns sånna sköna gosiga chillsoffor precis vid poolen där man kunde sitta i skuggan, så himla underbart. Hämta en drink eller en kaffe med kaka eller nåt och bara njuta.
Såhär satt vi då med varsin kaffe
Tror detta är första dagen med, vi var tvungna att gå runt lite för att kolla vilka affärer/restauranger som var bäst för det fanns både på vänster och höger från hotellet. Hela tiden såg man även stranden i bakgrunden.
Här har vi vårt fantastiska hotell då! 4 stjärnor och jag va så himla nöjd. Är ju inte alls kräsen på mat eller så heller så jag tyckte i princip allting var bra. Fin pool, fint område, nära till stan och till stranden... och till Rhodos för den delen med. Maten var god och allting va allmänt fint. Rummen var också bra! Vi fick vårt rum preciiiiis vid matsalen (tjockisar hehehe).
The Hotel at night. Det som va så coolt va att poolen alltid lyste upp så klart i vissa färger, här på bilden ser ni mörkblått. Sen fanns det illgrönt, ljusblått och rött med. Värsta fancy
Moi in da pool, de första dagarna fortfarande

FLYGPLAN & FRAMME PÅ HOTELLET

Här står vi på Warzawas flygplats redo att gå på planet om en stund! Nöjda och glada. Då hade vi alltså spenderat natten på motellet och sedan åkt efter frukost taxi till flygplatsen igen.
Här har vi vårt vackra rosa flygplan. Sjöng hela vägen typ "i en rosa helikopteeeeeer, ska jag flyga hem till diiiiiiiig"! hahaPå väg att boarda planet!! Semesterhatten är på!!
Ja som ni ser, utsikten! Satte mig vid fönsterplats så jag fick se så mycket så möjligt. Ön på bilden är dock inte Rhodos då men vacker iallafall. Fanns ju hur många öar att kolla på som helst. Måste också berätta att när vi flög över havet så flög vi ganska långt ner ett tag så man såg rätt mycket och jag kan nästan svära på att jag såg en stor val genom fönstret ner i havet! Det är mycket möjligt eftersom det var långt ut till havs vi åkte över och det såg verkligen ut som det. = skrytmaterial.
Här är nog dagen efter vi landat eftersom vi landade på kvällen och hann nästan bara käka kvällsmat på hotellet och sedan gå runt i stan och kolla lite i affärer när vi kom. Så dagen efter börjades dagen med en amarettodrink som var gratis på hotellet. Det fanns även andra likörer som banan och cocosnöt att bara ta av.
Gick en sväng på stan, här ser ni att vi fortfarande är bleka haha. Inget solande än är inte.
Här är nästan precis utanför vårt hotell som förövrigt heter Hotel Oceanis. Kommer visa mycket bilder därifrån sen.
Poolhäng.

LIVET IDAG

Idag har jag färdigpackat upp min resväska.. Typ det jobbigaste och tråkigaste som finns kan man väl säga. Sedan var jag och lunchade tillsammmans med Linda på torgis, stammisstället! Har till och med börjat ta exakt samma mat hela tiden men deras pulled pork är så himla gott bara.
Malin var senare hos mig på kvällen och snackade lite, drack kaffe och fikade! Även mormor och morfar var här vilket va mys! Imorgon blir det för mig och rania att redigera ihop sunmerburst alla filmklipp så vi får en liten film därifrån att visa

POLEN FÖRSTA DAGEN

Hejsvejs! NU ska jag komma igång och uppdatera om resan Polen/Grekland/Turkiet! Fast turkiet var vi ju bara en dag så döpte en mapp till Grekland/Polen 2015 där jag kommer lägga in alla bilder jag uppdaterar i alla inlägg. Kommer skriva lite under varje bild eftersom det blir rätt många så missa inte att läsa där! Är så jag brukar göra när jag har resebilder för blir så himla många. Men sedan när man ska kolla tillbaka så är det alltud kul att veta vad vi precis gjorde när just den bilden togs. Flygplansturen gick bra iallafall första gången även fas jag fick ett sånt sjukt lock för öronen som höll ända tills dagen efter 1 timme innan vi skulle lyfta med nästa plan... vilket var lite synd för mig. Vi checkade iallafall in på vårt motell efter att vi hade åkt taxi dit och begav oss direkt ut på stan för att jag skulle få se lite av Polen innan vi åkte vidare.

Här började vi vår resa. Vi tog taxin direkt till en megastor park som tydligen är känd bland Polens befolkning för det var hur många människor där som helst även om det var en torsdagseftermiddag. Utanför parken fanns en stor staty som ni ser på bilden som föreställer Polens första president samt i praktiken en diktator. Han var detta år 19181922 samt 19261935. Hehe där hade jag gjort min läxa.
Här är ännu en staty inuti parken. Tror dock vi inte hann att gå ens en tiondel av den stora parken och ändå gick vi flera timmar..
Denna var då presidentens egen bil, stod också mitt i parken. Lite annorlunda från Sveriges parker kan man väl säga..
Här kommer det lite komiska att eftersom vi skulle till Grekland så var jag tvugen att ta kort på denna. Det var  nämligen ett litet minitempel från Grekland i parken med.
Träden var hur fina som helst! Måste också berätta att ekorrarna där inne är helt galna. De sprang överallt och tydligen kan man mata dem med bröd eller liknande så käkar de ur händerna på en! Såg nog 2-3 stycken när vi gick där och en av dem sprang så nära mig att jag ryggade tillbaka för jag trodde den skulle klättra upp på mitt ben. Den var väl en halvmeter ifrån mig eller någonting och trodde jag hade mat med mig. Tog även kort på en men korten blev så dåliga och suddiga eftersom jag envisades med att zooma in även fast jag inte behövde det så ni kan väl tänka er själva. Har även en video som kommer synas i filmen jag ska göra sen.
En superfin restaurang fanns i mitten av hela parken också som såg ut som ett slott. Med tanke på Polens valuta så var det inte heller jättedyrt för oss att äta så vi bestämde att nästa gång vi är här så ska vi käka här.
Och en sådan här har jag aldrig sett innan. En solklocka? Eller heter det så. Där ser ni iallafall skuggan av statyn i mitten agerar klockvisare åt den stora klockan som är i en ring runt omkring. Då vet man alltså alltid vad klockan är.. smart
åååh nu ska jag visa er  en öl som faktiskt är god! För mig som inte gillar öl var ju detta rätt najs. Det är tydligen någon grej i Polen att man kan blanda öl med en speciell saft så den får smak. Ni ser min öl där med saft i och Jakobs som är vanlig. Och det kan jag säga att den gick faktiskt att dricka.
Presidentens hus, cooolt och lite stalkigt av mig att smyga och ta kort hehe.
Och häääääär, min kärlek, min lycka = Shoppingcentrat!♥
Det var så himla coolt och stort och allting man själv aldrig sett innan, kolla bara taket! De hade vid varje ingång en stor touchskärm där de visade hela byggnaden i 3D. Man kunde också söka på vägbeskrivning eftersom köpcentrat är så stort att man kan gå vilse och sedan kunde skärmen skicka beskrivningen som sms till din mobil.. helt sjukt coolt. Haha kommer jag där typiskt svenne och ser helt lost ut.
Iallafall så här fick jag med mig en hel del kläder som jag kan visa senare.
Här är precis utanför centrat, en stor byggnad som jag ite vet så mycket om men som jag ska in i nästa gång jag är i Polen.
Porr hitåt (haha skämt). Tror det faktiskt var något företag som hette såhär vilket jag tyckte va ganska kul

Hihi här har vi precis gjort ett stopp för frukost på Lidl. Man kunde ju för sjutton köpa hela affären och ändå var det så mycket billigare än Sverige. Vi köpte nog 5-6 drickor, en stor limpa, flera pålägg, polsk ölkorv, saltgurkor och massa.. tror jag betalade 100 kr för allt det. Sååå.. sverige snälla ta efter (xD). Där på bilden har jag också på mig en av de nya klänningarna.

VINKVÄLL HOS ANNINA

Innan vi åkte till Grekland var jag dagen före hos anninas nya lägenhet och hade vinkväll med dessa brudar. Det var trevligt som vanligt fast jag drack energidricka istället för vin då för vi skulle flyga dagen efter. Det blev lite familjepizza och spel som gjorde en fin kväll.

CHOKLADMASSAGE

I tisdags hade jag bokat in min chokladmassage på kallbadhuset äntligen! Fick ett presentkort av älskling på min födelsedag och tänkte att efter allting, efter tentan och efter några dagar på jobbet skulle jag unna mig. Och före Grekland och allt och det va underbart gött! Luktade choklad i hela rummet. Kände igen massa "moves" från när vi hade massage i skolan med. Tror jag somna efter ett tag när massören gick ut för att jag skulle få vila lite efter massagen. Sen fick jag vatten osv.. Japp tror jag däcka.

LIDL WORK WORK

Nu har jag arbetat 3 dagar på Lidl än så länge, fredags, måndags och idag (idag är det tisdag när jag skriver detta men inlägget publiceras på onsdag). Jag är sån att jag inte vill publicera för många inlägg på en dag, man kan väl lika gärna sprida ut dem lite så man har att läsa varje dag? (hehe jag vet.. men sån är jag).
Iallafall, idag fick jag baka för tredje gången och det går hur bra som helst. Kommer ihåg allting redan efter någon timme så nu är flytet igång. Imorgon blir det nog att sitta i kassa också (idag då, sitter nog där nu när detta publiceras). Satt faktiskt i kassan lite i måndags med och kommer ihåg mycket där med vilket är väldigt skönt.
På torsdag så åker vi!! Sitter just nu och skrivit upp en lång lista på vad jag ska ha med mig.. alldeles för mycket kläder som vanligt så pojken min kommer hit och ska säga sin åsikt om vilka som är finast snart haha!! Viktiga grejer ju.

I måndags bjöd även mormor ut mig och anton på chili thai för lunch. Antons kompis Thor va också med då. Det va himlans gott ska jag säga er, borde flytta till Kina för att käka sånt här varje dag.

FRIENDSHIP WITH ROSES

Kolla häääär vad jag fått helt spontant #skrytlagommandisen

PICKNICK

Dagen efter bryggan så var det egentligen så att vi skulle dra till picknickfestivalen.. meeeen seg som jag var på morgonen när klockan ringde så pallade jag inte gå upp utan somnade om och missade bussen vi skulle ta. Det var det liksom. Hade längtat som sjutton till den festivalen men det regnade ju och grejer med så det var väl en tröst. Picknick hade vi ju redan köpt dagen innan som vi skulle ha på festivalen men.. ja det blev en picknick i Källingared (stavning?) istället vid en sjö som heter Lönnern! Vi passade även på att besöka glass fabriken EJFARM som säljer sin egengjorda (egen mjölk från deras kor om jag fattat det rätt) glass. Det var lite luriga smaker som popcorn, morot/apelsin och rödvin.. bland annat. Men sånt älskar ju jag! Måste alltid smaka på allt jag aldrig smakat på så det blev popcorn och morot/apelsin för mig och Jakob tog faktiskt rödvin! Den va också helt okej.
Picknicken var väldigt god med men dock orka vi inte upp allting.. vi hade ställt upp maten så fint för att ta bilden som ni ser. Så vi bredde oss våra baugetter och så.. börjar äta.. och så börjar det ösregna så vi fick springa in i bilen och käka resten.. En timme senare kanske så sken solen och det kändes som 25 grader.. konsitgt väder tycker jag.

BRYGGAN - STUDENTEN

Här har vi bryggis igen då ja. Efter Julias lilla förfest och studentfirande med iskalla jordgubbsshots (på riktiga jordgubbar med tequila i!) så drog vi neråt till bryggan som vanligt och mötte upp resten av Ulricehamn och alla studenter som också skulle fira. Trodde dock att det skulle vara liiite mer folk menmen kul var det iallafall! Det var livemusik och allting som vi sjöng med i hela kvällen! Dagen efter fick jag väl må som jag förtjänade kan man väl säga..

STUDENT I ULRICEHAMN ÅTERIGEN

I fredags var en varm dag kan jag lova! Började 06.30 på Lidl och slutade klockan 12 så jag skulle hinna kolla på alla studenter som gick ut! Kollade och filmade samhälls och ekonomis utspring innan vi (jag och Anton) gick och grattade Julia och Frida! Sen åkte vi direkt ner till stan och kollade på när de åkte på flaken! Man ville bara gå upp där och köra järnet som vi gjorde förra året!! De åkte dock inte så länge som vi gjorde..

Efteråt mötte vi upp Jakob och vi 3 åkte hem till mig så jag kunde duscha osv för kvällen! Vi var nämligen bjudna till Julias student med massa mat och gott folk. Kommer ett annat inlägg om detta.

LAST TENTA MADAFAKKA

Jo sista tentan är som sagt avklarade och detta dirades direkt efter med Jensens! Jag, Viktoria, Olivia, Sandra och Evelina tror jag verkligen rullade ut därifrån! Känns såååå himla skönt att äntligen ha allt gjort, termin 2 på högskolan avklarad liksom (om jag nu får godkänt på tentan.. den va himla svår...).
Nu har jag ju då börjat arbeta på Lidl iaf och kommit in i rytmen och alla saker sitter på plats kvar i hjärnan märker jag.. kassan var inge problem och inte baket heller.

SUMMERBURST BILDBOMD DAG 2

Förbered er på måååånga bilder i detta inlägget! Haha scrolla scrolla scrolla. Dag 2 iaf så fick vi syn på lite mer grejer förutom musiken. Jag och Jakob va och vann en keps av Loka (okej han vann...) men jag fick den! Sen fick vi massa gratis saker som kepsar, solbrillor osv. Vi fick även skriva ut våra kort i fysiskt format från instagram om vi taggade en viss grej från burgerking. Awesome. Andra dagen klättrades det också på axlar och bra bilder fick vi! Gruppbilderna är ju ett måste också. Avicii spelade som sista artist och det va heeeeelgrymt!! Vi var nästan längst fram kan ni fatta?? Jag satt på Jakobs axlar lite då och då nästan längst fram så det va helt magiskt vilken stämning det var. Putte blev vi dock mycket med, fötter i huvet, armbågar på revnenen och klackar på lilltån men vi klarade väl det!
Den natten sov jag hos Anton och sedan på mrogonen åkte vi hem tiiiiidigt för att va hemma så tidigt så möjligt. Tror vi var hemma runt 12 och jag vakna redan vid 5 på morgonen efter att ha gått och lagt sig vid 3. Åååh den burgaren jag åt på natten förresten, KÄRLEK.

Dagen efter när vi kom hem åkte vi nästan direkt till klassbollen för att kolla på Jakobs klass som spelade och även mina kusiner! Sedan var det bara plugg hela dagen i princip...

BALEN I ULRICEHAMN

Igår var det balen i Ulricehamn och alla va så himla fina! Kände dock bara några stycken men alla va lika fina för det. Det blåste som sjutton dock.. stackare frös säkert jättemycket! Kommer ihåg våran bal, då hade vi precis uppehåll på regnet när vi gick genom staden och sen började det ösregna igen när vi kom in till hotellet. Snacka om tur! Hoppas iallafall alla hade en fin kväll och att de fick mer mat än vad vi fick förra året :O

SUMMERBURST BILDBOMD DAG 1

Hejsvejs! Nu ska jag se till att få upp lite inlägg om summerburst 2015! (som för övrigt va episkt!) Jo vi började bussresan tidigt från lilla Ulricehamn vid 10 och va framme i ett ösregnande Göteborg vid halv 1. Det verkligen spöade på oss... Så fram med paraplyet och ut på stan! Vi skulle få sova hos Emmas kusin som hade en sjukt fin lägenhet i centrala Göteborg (5 min från Ullevi, perfekt) men skulle inte få nyckeln förrän senare. Sen hade vi massa saker att göra som att köpa en top till Rania, hämta ut våra biljetter och få tag på nyckeln, sminka oss osv tills artisterna skulle börja spela vid 2! Och framförallt.. ÄTA! Haha va vrååålhungrig. Men vi gick på stan, fixade biljetter, köpte top och hämtade nyckeln med tunga väskor bärandes på axlarna. Min axel va svullen och illröd hela kvällen.
Men vi kom iväg iallafall och lyssna på många artister. Har spelat in flera videos så tänkte senare klippa ihop till ett längre klipp med alla videos på! Woop. Det regnade faktiskt inte så mycket första dagen på kvällen där när de spelade så det va grymt! Vi stod i fokmassan, knödde oss och blev hit och ditpuffade av alla sorters människor men det va sjukt najs. Vi lyssnade nästan enbart på musiken första dagen och upplevde inte alls någonting utanför (ex alla gratis saker, tivoli osv). Men kommer väl till det sen i dag 2.

Vi klättrade upp på några axlar under kvällen så vi fick lite bättre bilder osv hihi. Och såklart festivaloutfitsen va på plats! Kvällen avslutades med donken as usual. Förresten, varför har vi inte spårvagnar i Ulricehamn eller Borås... de är ju bäst♥

STUDENTPOKALEN

Det är väl idag som alla 3:or på tingsholm har studentkampen och därför önskar jag lycka till! Var på tingsholm förra veckan och lämnade ifrån mig pokalen jag haft hemma i ett år nu sedan vi vann förra året. Va svårt att släppa taget (snyft). Nu står det en tom plats här i mitt rum.. haha nä men jag hejar såklart på samhäll ♥ Hoppas de tar igen pokalen iår också!

För övrigt hade vi det huuuur kul som helst på summerburst och bilder kommer vill jag lova.