RHODOS STAD PART 2

Här har vi också det öppna torget mitt i gamla stan. Men fontänen i mitten.
Mitt här fanns det en trappa man kunde gå upp på för att se ut på utsikten över hela torget varav jag kunde ta den första bilden. Här turistar jag lite på bilden då.
Och från min view.
Här turistar vi lite mer och kollar på gamla ruiner. Vet inte riktigt vad detta var faktiskt men den va himla fin.
Jag var tvugen att turista lite i den med. Visst måste man ha kort på allting man ser, eller är det bara jag? Jag tycker korten blir mycket roligare när man själv eller någon annan är med på dem så det inte bara blir kort på saker man själv har sett.Precis vid en av utgångarna från gamla stan låg det en strand. Vi hade bestämt att vi skulle bada lite och snorkla osv men här gick vi bara förbi för den var såpass liten och det va rätt mycket folk som sprang förbi hela tiden. På det stället jag står och tar bilden är det en väg med massa bilar precis bakom så.
Någonstans på väg att gå vilse.
Japp.... fortfarande på väg att gå vilse.
Sedan gick vi vilse..Haha eller vilse och vilse.. Men vi gick iallafall ut från gamla stan för att se oss om om vi kunde hitta någon större stand att snorkla vid som det var lite djupare. Så vi gick och gick och gick och tillslut så kom vi till ett bostadsområde där de som verkligen bodde i Grekland hade sina egna hus. Och jag kan säga er att här var det inte rikt.. Kolla bara hur sliten flaggan ser ut. 
Ett av de lite finare ställen vi såg längs vägen. 
Tror att detta är någon slags ingång till någon kyrka. För kyrkor fanns det gott om och de var så himla små men de fanns verkligen överallt. 
Här är ett exempel på kyrka.
Nu är vi tillbaka lite vid turistområdet där jag försöker välta ett torn (och lyckades... eller?)
Här har vi också utgången där precis vid stranden som jag snackade om. Vi hittade faktiskt en lämplig strand att bada vid efter att vi gått vilse i någon timma och bara gått och gått och gått i den stekheta värmen. Vi var tvugna att stanna och köpa vatten för att överleva nästan. Men vi hittade väl ut till hamnen förr eller senare eftersom vi ändå var på en ö? jaja vi snorklade iallafall och det var helt fantastiskt. Jag simmade så långt ut så jag kom till ett "stup" eller vad man ska kalla det. Tänk att djupet kanske var på 2m och helt plötligt kom det ett stup mitt i vattnet som var kanske 5m djupare än vad jag var på först! Va faktiskt ganska läskigt men jag tog ett djupt andetag och simmade ner så långt jag kunde och försökte ta på alla fina fiskar som fanns där. Men sen fick jag någon känsla som "detkommerkommaenhajkänsla" så jag simmade in till stranden igen haha. 

Resan till Rhodos var skitgrym annars! Vi fick ju se både staden och bostäderna, fattigheten osv eftersom vi gick vilse ett tag. Sedan hade vi sån tur som hitta en taxi hem precis när vi gick utanför stranden woop.

Kommentarer
Postat av: Fruuuu

Här känner jag igen mig!! De 5 första bilderna, har också massa kort därifrån :D

2015-06-27 @ 11:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0