RHODOS STAD PART 1

Nu är vi då i Rhodos stad! Resan började ju inte alls bra där jaghade frågat i receptionen om hur bussarna går in till staden. Hon sa att de gick varje kvart så där stod vi med massa annat folk och väntade och väntade på den nedrans bussen... efter en timme kom den, och vet ni vad? Den åker rakt förbi oss för att den va helfull. Så vi väntar typ kanske 15-20 min till och då kommer nästa, också helfull och åker rätt förbi... då vart jag så sur och arg så jag beställde en taxi till oss så det gick på mer än dubbla priset men.. jaja..

Här började resan vid ett slott som ligger mitt i gamla staden där ni ser nedan ingången. 
Selfiekameran var uppe för att bevisa att jag faktiskt var där.
Precis innan vi gick in i gamla stan kude man gå ner på varsin sida om ingången i en trappa som ni ser. Här är jag precis vid toppen.
Mitt i gamla stan  hittade man massa målningar på både hus och träd.Sånna här gör mig så... rädd? haha nä men folk som klär ut sig till statyer.. bara för att tigga pengar typ. De ser ju bara läskiga ut.. helvita
Här är vi på väg in till gamla stan. Samma slott i bakgrunden.
Ja här kommer trappan igen då. Om ni kollar på förra bilden så var det jakob som tog kort på mig nerifrån och jag tog här kort uppifrån.
På väg upp mig högre höjder.
Härifrån kunde man se massa fina byggnader
Här står jag mitt i strömmen i gamla stan. Det fanns butiker verkligen överallt och ingenstans. Alla sålde i princip samma saker med. Alltid souvenirer och kläder typ. Men det är ändå sånt vi gillar så här trivdes jag.Japp.. som sagt, trivs.
Mitt i torget, vid den stora fontänen.
Nu har vi satt oss för att äta. Vi åt på en lite finare restaurang med havsmat och så vidare för att fira att vi har vart tillsammans i 1,5 år! För exakt ett år sedan var vi ju i Magaluf och firade ett halvår (om man ens ska fira det?) hehehe. 
Utsikten från restaurangen. 
Vi delade på maten så båda fick smaka på bådas. Första tallriken bestod av någon havsfisk jag aldrig käkat innan. Den fiskens kropp var iallafall "skalet" för de andra havsdjuren som fanns innuti. Så de hade stoppat fisken med andra skaldjur så som räkor, musslor och bläckfisk. Om ni kollar noga på första bilden ser ni nog att en liten bläckfisk sticker ut från den andra fiskens kropp. Gud va det låter äckligt ändå när jag beskrev det så? haha men det var hur gott som helst. 
Andra tallriken var det en risrätt med räkor och musslor. 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Alltså aaaaah ser så härligt ut! Vi ska bo där på ett hotell, alltså i Rhodos stad, åker om typ en vecka!!!!!! Något tips/måste när vi är där? :D

Svar: Gamla stan måste ni besöka! Och ät på en restaurang där inne med ;) vilken som helst, har hört att alla är bra :D
Sen var det väldigt skoj att gå vilse med och se lite hur de bor på riktigt! Lite lärosamt det med :D
Hann inte med så mkt mer än det på en dag i Rhodos men gamla stan helt klart!
Amanda

2015-06-26 @ 21:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0