MADAME TUSSAUDS - PART 3

Bilderna börjar nu med det rummet i mitten av madame tussauds där de visade hur de gick tillväga för att sminka och göra dockorna. Då var det Beyonce man fick se. Det hände en rolig grej här inne faktiskt som var lite pinsam..
 
Jo, jag gick runt där och tittade på dockorna när jag kom fram till en som jag trodde va en docka.. Jag stirrade nära som man gör när man vill se detaljer hur de gjort och sminkat osv.. bara det att den jag stirrade på helt plötligt rörde sig och tittade tillbaka som jag vore dum. Jag hade då stått och granskat en annan människa som också var där på besök.. hahah tror jag dör, jag trodde verkligen han var en docka så still som han stod..
Handen inerst är hur den ser ut innan den slipas till och sminkas. 
Ögon... creepy
Beyonces autograf! Woop
Madame tussauds återigen. 
Madame tussauds dödscertifikat.
Okej här kom en grej jag inte hade anat. Mitt i hela utställningen kommer vi till en bana kan man säga. Precis som sagoslottet på Liseberg fick man hoppa in i en vagn som började röra på sig. Sedan åkte man en karusell med s¨sjukt många dockor som rörde sig inuti! Det va det sjukaste och mest detaljerade mästerverk alltså.. Helt sjuka grejer så man fattar inte ens att människan själv har gjort det.
I vagnen
När vi åkte omkring fanns massor att se, upp och ner och höger och vänster. Man fick kolla noggrant så man inte missade någonting. 
Just denna var fett läskig. De hade satt upp någon sorts hologram där spöken ibland visades, gud va jag blev rädd.Fick den nog inte på bild här men.. ni ser.
De olika dockorna skulle representera olika tider, Detta är då digerdöden gissade jag.
Okej han i grått, den stora statyn... ni anar inte hur stor den egentligen var. På bilden tycker jag inte storleken framhävs... men tänk er att jag är mindre än den dockan i vitt till höger om statyn.. sjukt stor. Plus att ögonen rörde på sig och blinkade!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0