ZIPLINE, RODEL & BÅSTAD

Hej igen! Här kommer lite bilder från när vi åkte till en äventyrspark nära Halmstad! detta måste göras till någon form av tradition för det va så sjuuukt roligt! Vi började med att köpa massor av biljetter så vi kunde göra mycket saker och Zipline stod på schemat först! Man åkte då nerför en låååång backe i rep och sele (kan man väl säga) i ca 50-60 km i timmen tror jag det var! Jag filmade hela vägen ner så det finns en film på det på facebook. Så sjult roligt!

Dock, nästa sak vi gjorde va nästan ännu roligare enligt mig. Hade aldrig provat detta innan. Rodel! Tänk er att man sitter i en lite båt/balja eller vad sjutton man ska kalla det med en bromsspark som fungerar så att när man trycker den framåt går det snabbt och bakåt bromsar det. Sedan åkte man lååångt upp i en backe med en lina som sedan, när man var längst uppe, släppte båten. Då är man helt på egen hand med att styra och grejer. Sedan är det en bana gjord för denna båten som går SNABBT. Jag insåg inte först hur snabbt man kudne åka men herreguuuuuud, det fanns svängar som jag nästan tippade över i den lilla båten för det gick så snabbt! Och det var jag som körde. Det va så skoj så vi åkte en gång till efter det. Någonting alla måste prova om man inte är rädd för fart!

Några bilder är även från Båstad som vi besökte. Vi gick längs med havet och kollade in stranden och fångade pokemon... ja det gjorde vi också. Det är en riktig rikemansstad det där... ni skulle sett priserna på menyerna vid stranden... huh...

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0