AMSTERDAM DEL 5 - GOING OUT

En dag var vi ute, EN. Det var på fredagen och vi kom tillbaka till hotellet runt 10 på kvällen för det var då vi hade vart på red light secrets museeumet. Jag och Rania va sjukt stressade och tänkte att vi snabbar oss som sjutton så vi kommer iväg innan 11! MEN.... Tydligen enligt Oscar och Ernst så drar man inte ut förrän 1-2 på natten, det är fullt normalt. Så stress behövde vi inte alls. Så japp, klockan 2 när klubbarna i Sverige stänger klev vi in på klubben i Amsterdam. 

Det jag kan säga var att man kunde inte sjunga med i musiken eftersom musiken saknade ord.. Det var enbart dunkadunka musik vilket var lite trist men ja... det är ju ändå Amsterdam? Klubben va sjukt najs iallafall. DJ:en stod uppe vid VIP båsen och spelade och vi stod och dansade och helt plöstligt...... Jag står där och dansar och rätt som det är kommer en dvärg med massa blommor eller va sjutton det var, började dansa med mig och pussa mig på handen. ALLTSÅ SÅNT HÄNDER INTE I SVERIGE. WHAT. Sjukt random och skoj kväll iallafall. 

En annan konstig sak i Amsterdam är att de alltid alltid tar betalt när man ska på toa, oavsett vart man är... Så mitt på klubben fick vi betala varje gång vi behövde kissa...Vi stapplade iallafall ut från stället vid 5 på morgonen och var tillbaka på hotellet vid 6 eller halv 7. SEN kom problemen. Jag vaknade (som tur var!!!) ca halv 11, gick på toa, fick en snilleblixt om "när sjutton ska vi vara utcheckade från hotellet?". Jag kollade på lappen, eller själva bokningen och japp... kl 11 senast skulle vi vara klara och rummet tomt, klockan var då 10.35 ca! PANIKEN. Jag och Rania packade som tusan iallafall, sminkade oss och fick på oss kläder, pustande och frustande ut därifrån till receptionen och checkade ut... vilken morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0