MOONECLIPSE

Klart jag var uppe och kollade på blodmånen när den va uppe! Det är en typiskt sån sak som jag skulel göra hörde jag en klasskompis säga till mig, haha och om det stämmer bra! Jag kan ju inte missa sånna saker när nästan inte inträffar förrän 2033. Så jag var uppe vid 4.11 på morgonen och väckte båda mina bröder för att gå ut och kolla på den. Mamma och pappa var redan uppe och ute i trädgården och tog kort. 

Jag hade till och med ställt klockan på 04.05 först och sen på 04.10 för att jag säkert skulle gå upp! Månen var fantastiskt fin och helt röd. Coolt att se, nästa gång den kommer år 2033 kommer jag ocks va uppe och kolla, det kan jag slå vad om. 

Tänkte också att detta inte händer så ofta så la en liten önskning, ni vet som när man ser en fallande stjärna. Inget dåligt med att prova eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0