JULMARKNADEN SOM VI EGENTLIGEN INTE SKULLE GÅTT PÅ

Ja, med tanke på överskriften så undrar ni säkert vad jag menar. Det var så att mamma hade tittat ut en jättemysigt julmarknad i Borgstena som vi hade planerat att gå på. Vi åker varje år till en ny marknad och denna skulle vara bäst enligt mamma. 
Men när vi åkt dit, kommit fram så är det ingen marknad. Utan marknaden hade varit i helgen, vilket menades med fredag och lördag, INTE söndag. Och det var just den dagen vi var där. Jaja vi hade iallafall lite koll på att torpa hade julmarknad samma dag så vi åkte direkt dit istället. Var väl lite mindre men det fick duga. 

Det var mysigt iallafall. Vi gick runt och kollade på fina saker, jag åt en islänsk munk? Okej det kallades inte munk och det såg bokstavligt talat ut som stora grillade kycklingar.. men det smakade munk. Och ni vet ju hur jag är, måste smaka på allt. Sedan fikade vi tillsammans med mormor och morfar, lilla noah, lovisa och vi i familjen då. Åt lite morotskaka och kaffe, väldigt gottigt. Vi lyssnade även på sagostund i torpas källare. 

När vi kom hem hade köttet som mamma gjort stått i ugnen i flera flera timmar så det blev pulled pork. Alltså det är min absoluta favvorätt nu för tiden. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0