SKOTTLAND - THE ELEPHANT HOUSE

The elephant house is the birthplace of Harry Potter! Om ni kollar på den röda skylten precis till höger om där vi står så står det precis så! Det var alltså här Harry Potters författare J.K Rowling skrev sina böcker. Vet dock inte om alla böcker skrevs här men iallafall den första fattade jag det som.
Vi passade på att gå in på cafét och ta en liten fika. Beställde in en cappuccino och fick ut väldit fina dekorationer på dem som ni kommer se på bilderna nedan. 
Här har vi då min, kändes väldigt lyxigt och fint. Gott var det också kan jag säga!! Känner fortfarande typ samken av det allra brunaste på koppen i munnen, mums!!
Här har vi vår lilla bricka då! Visst ser det fint ut? Det var typ samma pris på fikat som i Sverige om inte mer.. kollade på mitt konto sen och det hade typ gått på 50-60 kr för den koppen.. alltså shit.. 
Såhär såg det ut inomhus då. Väldigt litet och mysigt. Det var tidningar lite längre fram där i bilden till vänster på ett svart vägg. Där satt J.K Rowlings alla artiklar uppe om Harry Potter. Annars så tyckte jag inte det var jätte mycket Harry Potter inspirerat förutom några enstaka grejer som skyltar osv. Tyckte de kunde ha gjort det lite mer i Hogwarts stil, det skulle vart roligare!
Disken där man beställde
Jag hittade den bästa stolen inne där förresten! Var en brun stol med en ingraverad stor träelefant (alltså hela stolen var av trä och bakssidan var en hel elefant) haha vet inte hur jag ska beskriva. Det roliga med detta var ju att den var såååå himla tung att den verkligen inte gick att flytta.. alltså jag lovar det gick verkligen inte. Så jag fick verkligen knöka mig in där men det gick tillslut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0