SKOTTLAND - STADEN FRÅN MOBILEN

Detta var inte vårt hotell men det låg precis jämte. Enda anledningingen till att jag tog denna bilden var för jag tyckte att skylten var fin.. hahaPå väg till vårt hotell fick vi nästan alltid gå över en fin bro vars utsikt var awesome. Knäppte några bilder här kan jag säga.. panorama efter panorama...det var extra fint på kvällen också då allting lysteHär är beviset haha. Kiltmakers!! Sådana här butiker fanns i varenda gränd känns det som.Här kommer den roligaste histrórien haha. Börja inte skratta än bara. Tjejer ni vet vad jag snackar om ;)
Jo vi var första dagen och besökte en kinarestaurang. Alla fick in menyerna och beställde. Bara att vi var 8 pers, 7 stycken beställde samma rätt med jag (forever alone) beställde en annan. De får in sin rätt först, den ser väldigt god ut men.. ! När de väl smakade så var det såååå stark att det verkligen inte gick att äta! De fick sitta och skrapa bort den svinstarka såsen och bara äta kycklingen. Där satt dem, svettades, gråtandes av de starka kryddorna hahaha.. då kommer det roliga. Man hör hur servitrisen kommer ut med en bricka som bara fräser av stekt lök, paprika och marinerad kyckling. Ut kommer de med denna (se bild) och gissa hur gott det var eller.. MJAO säger jag. Va nog det godaste på hela resan (om man inte tänker på KFC hahah). Så där satt de och avundades och drack typ 10 kannor med vatten för att få i sig maten medan jag satt och mumsade på min kyckling! And guess what? allt kostade lika mycket hahahahah. Bästa känslan där..

Utsikten när vi var ute och shoppade.

Alla bussar var det 2 våningar på, fett najs. Det borde verkligen vara så i Sverige också..



Staden precis vid storgatan där. Här är vi nog på väg tillbaka till hotellet.Och om ni ser på andra bilden under så var det ett jättefint torn alltså. Det påminnde om en byggnad i Prag faktiskt.. Läste på lite och detta är tydligen ett monument som är byggt till minne av en skottsk författare som hette Sir Walter Scott. Byggnaden var tydligen omkring 61 m hög.

hh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0