SKOTTLAND - EDINBURGH CASTLE

Här mina damer och herrar är slottet, the castle så att säga. Bakom mig, anna och rania har vi utsikten över i princip hela edinburgh! Snacka om pampigt tatt stå där. Kändes som om jag tog över 1000 kort bara på utsikten..
Här är vi inne i slottet. Eller alltså inte "inne" utan i innergården kan man säga. Jag som är cool som vanligt står ohch lutar mot en av de många kanonerna.
Denna bilden blev så fin tycker jag. Här har vi slottet i bakgrunden ser man. Tänker bara Harry potter hela 100% här alltså, En främling fick ta denna bild och jag var som vanligt så jäkla redo på att springa efter honom om han skulle försöka sno Ranias mobil.. haha ser ni benen? ett lite böjt framåt redo att kuta som ***
Jag skulle nog få plats i denna kanonen... dock så vågade jag inte klättra in i och med att folk redan stod och sneglade på min snygga pose jag gjorde här.
Utsikt över en liten del av "innergården" på slottet.
Jo detta var kul.. fast lite tragiskt haha. De k´skulle avfyra en kanon klockan 1 så det blev ju en stor folksamling på innergården där. Alla var spända på hur högt det skulle låta osv. Självklart stod jag redo för att filma hela skiten, liksom alla mina andra klasskompisar också. Så där står jag och har börjat filma... så är det några barn som räknar ner 5..4..3..2.. och sen när de kommer ner till 1 så smäller inte kanonen.. äsch tänker jag och stänger av filmkameran för att spara minne. Så står vi där och väntar lite till och jag tänker att de borde väl räkna ner när det ska smälla så jag står ju inte redo med kameran. Helt plötsligt från ingenstan BOOOOOOM!!! shit va rädd jag blev... och jag var den ENDA som missade att filma det tydligen.. najs
Detta var så sorgligt. Det fanns en hundkyrkogård om man kollade ner för branten där alla adelns hundar låg med gravstenar, så fint.
Jag och Anna vid slottet. Grejen var ju att detta var andra gången vi var vid slottet för dagen innan fick jag, anna, rania och linda för oss att vi skulle gå upp hit och kolla. Så egentligen hade vi redan tagit alla utsiktsbilder osv när vi väl var där med klassen en gång till. När vi var där först så kunde vi ju inte gå in dock för det kostade pengar som skolan sen betalade när vi gick med klassen.
Men fattar ni hur jobbigt det var att gå upp ändå dit upp? Uppförsbackar, uppförsbackar och trappor x10000! Så fick vi göra det... IGEN. hahah snacka om kondis
VACKERT!!!!! (rekommenderas inte för höjdrädda, har ni någon fråga om det fråga linda hahhaa)
ser ni lilla mig där?? minigirl...
Va tvungen att ta kort på dessa skyltar.. såg så harry potter-style ut igen. Tänker på dragongränden när jag läste den skylten med dragoon guards!
Här har vi kommit ner för det höga slottet och är påväg någonstans för att käka. Tror det blev KFC den dagen faktiskt! Hur gott som helst kan jag bara inflika med.
DAT VIEW, EDINBURGH IN MY HEART FOREVER
vi fick se vilka kanonkulor de sköt med förr i tiden med dessa kanoner också.. alltså... om den skulle träffat en människa så är det bara swisch-hejdå med din kropp, din själ och... aaah ingenting skulle finnas kvar så att säga. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0