SKOTTLAND - OUTSIDE THE CASTLE

Jag älskar att man kan ta panoramabilder i mobilen alltså, blir så himla fint. Önskar att jag kude göra det genom kameran också dock. Här har vi då precis utsidan av Edinburgh castle.
Bad Rania tror jag det var att ta bild här. Man måste ju ha egobilder lite varstans när man är på ett sådant ballt ställe som detta. Här till höger i bilden är det ungefär som ett stup med sjukt fin utsikt. Därför är det stängsel uppsatt. Hehe Linda hade det lite svårt med sin höjdskräck, stackars liten bobo
Fick till en bra bild här tycker jag. Precis när man har köpt biljett och kommer in i slottet möts man av detta. De fina stenhusen och slottsbyggnaderna, detta är kultur!
Som sagt så var vi här en dag för tidigt.. då kunde vi ju inte gå in i slottet för skolan skulle betala biljetterna så vi var bara utanför för att ta lite bilder. Här är fina Linda och Anna vid utsikten över Edinburgh.
Och jag måste ju ha kort på mig också såklart, same thing every time
Hogwarts tänker jag fortfarande bara hela tiden... så så mycket tillbaka och ta med en trollstav denna gången.. 
Edinburgh♥ visst är det vackert? Åk hit någon gång säger jag bara!! Det är en upplevelse att se så fina byggnader vart man än går.
Slottet i vinkeln nedanför. Här är vi på väg upp för alla trappor.
haha detta var lite skoj. Precis nedanför slottet hade de en öppen dörr där det stod "help me" där man kunde gå in om man ville... jag och rania är ju så jäkla nyfikna på allting så vi trampade väl in där med våra mobilficklampor  försiktigt i hopp om att någon skulle hoppa fram och skrämmas haha. Trodde verkligen att någon satt där inne hela dagen för att vänta på turister som skulle våga sig in. Det var en gubbe precis utanför som ropade någonting att det skulle vara farligt att gå in där och sen skrattade efter hahahha. Det enda som fanns där var skräp och en lång tunnel in till vad som helst.. vet inte riktigt för vågade inte gå ända in.. haha krökstället kanske?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0