SKOTTLAND - INNE I SLOTTET

Just denna bild var nog inte exakt inne i slottet, men det var på ett muséeum och den va så fin så hehe. Scottish bitch i bakgrunden där
Detta tyckte jag va intressant alltså. Denna flaggan har vart med i krig och det fanns fortfarande blodfläckar, smuts och hål i den. Kunde bara stå och glo hur länge som helst. Så himla intressant när det fortfarande finns saker kvar från den tiden, kanske ska bli historiker trotsallt haha?
Fancy shit.
Ibland kan man inte låta bli.. tyckte han hade det ansiktsuttrycket där någon petar han i näsan så skulle bara göra det lite roligare. That's my bro. Snygg mössa förresten. Påminner om en mössa jag hade när jag var liten.. typ nästan likadan bara att jag hade en rävsvans som hängde ner bak också, så blir det när pappa min är jägare.
 Här var det sovhytter. Alltså nästan så man blir lite avis på hur de sov.. älskar ju att ligga i sådana här hängmattor! Fast det var dock svinkallt där nere i hålorna där fångarna fick vara i slottet så kanske inte är det bästa alternativet för mig ändå kanske.. Ser ganska smutsigt och så ut. Stackare alltså som fick ligger och sova här. Fanns flera små hålor där fångar hade suttit och ruttnat säkert. Kallt och eländigt.
Det fanns också flera dörrar man kunde gå in genom. Olika utställningar osv med skepp och gamla dörrar från den tiden. Här har vi två exempel på detta. Väldigt välgjorda grejer inglasade förstås. Man kunde se på dörrarna hur folk hade ristat in citat och namn.. det är sånt som är mest intressant tycker jag. Precis som med flaggan ovan att blod och smuts fanns kvar.. det är de bevarade sakerna som är mest intressant att kolla på. Man lever sig in så mycket i hur det var på det sättet.
Detta var påväg upp mot slottet då. Men fy vad charmigt tycker ni inte?? Man kunde ju tro att Skottland inte var så seriösa med detta med säckpipor och kiltar men icke sa nicke. Man gick förbi en kiltbutik i varje hörne i hela skottland.. kiltmakers, bagpipestore.. osv. I stan stod de och spelade live säckpipa och säckpipemusik spelades i många affärer. Framför honom här på bild så ville verkligen alla vara med på kort så va nästan omöjligt att få ett kort utan att någon person stod jämte honom men jag lyckades iallafall en gång! 
Haha stackars Rania blev svinsur när alla stod jämte för hon ville också ha kort med bara honom.. och där stod vi och vänta och vänta och vänta på att det skulle bli ledigt.. suck
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0