SKOTTLAND - DELAR AV GLASGOW

Tågstationen vi fick besöka när vi var på besök i Glasgow. Det tog ungefär en timme med tåg att åka dit. 
Glasgows gator.
Tänk er att jag hittade både tomtefar och tomtemor på tågstationen?? Hahaha jag skojar inte detta var inom 2 min som jag hittade båda. Tomtefar syns inte så bra dock men jag lovar han hade vitt långt skägg. KOlla noga bara. Var noga med att va diskret när jag skulle ta bild också haha. Anna och Linda fick ställa upp som modeller hehe. 
En av de bättre luncherna skulle jag säga. Pizahut!! Det var en stoooor buffé med sallad, pastarätter och pizzor. Helt klart värt de pengarna då jag va hungrig som satan..
I Glasgow hittade jag och Anna Nelson Mandela Place, vet inte riktigt direkt vad det var precis men när man ser en sån skylt så måste man nästan ta kort alltså.
Alltså detta va bara ganska sjukt, kolla dörren? Ingen trappa eller någonting.. Nä men visst vi har en ytterdörr men vi gör så att ingen når upp till den, bra idé!
Detta slottet eller universitetet (tror jag det var) var en inspirationskälla till Hogwarts. Och jag kan säga att det faktiskt var väldigt ståtligt och vackert. Här stod vi länge och försökte få en bra bild. Hel klassen skulle vara samlad och så vidare.. så det tog ett tag för oss samhällare..
Ytterligare fina gator i Glasgow. Ser verklgen filminspirerat ut.
Här har vi det. Det som jag mest tyckte liknade Hogwarts. Va så himla... bara... gaaah att stå där och "låtsas" iallafall lite att det var magi på skolan och att man när som helst skulle möta Harry, Ron eller Hermione med sina trollspön.
Snygga brudar, puss på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0