DET LILLA SOM ÄR KVAR AV THERESIENSTADT

Det helt sista från koncentraionslägret i Tjeckien. Jag hade ju min kamera och tog kort och filmade med och Rania hade min mobil. Så här är lite från mobilen som jag har missat att lägga upp. 
Vi ser oss där i mitten när vi står ute på den stora "gårdsplanen" jämte de små isoleringscellerna. Ni ser också på bilderna ett rum som visas som ser helt dammigt ut. Det var där va 40 pers levde tillsammans.. det är verkligen inte så stort som det ser ut även om det ser hyfsat litet ut. 
 
Och juste, den tavlan ni kan se längst ner till höger i bilden var ett monument från de 3 personer som lyckades rymma från Theresienstadt. De har avporträtterat deras 3 kroppar i sten.. va rätt obehagligt faktiskt.
 
Nu när jag ser massa bilder därifrån önskar jag att jag hade läst på om lägret precis som jag gjort nu. Hade varit så mycket mer intressant om man visste mer vad som hade hänt på platsen. Nu vill jag bara tillbaka och kolla igen. Någonting som jag verkligen vill göra också är att besöka Auswitch! Skulle vara den ultimata upplevelsen just nu känner jag. DET STÅR PÅ MIN BUCKETLIST
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0