JULAFTON

Första delen av julafton kommer här. Det va himla mysigt iår med måste jag säga. Dagen började med att vi gick upp och fick paket i julstrumpan.. detta året var det något ganska ovanligt om man säger så. En köttätande planta! Haha ja det är sant, som ett eget litet husdjur. Det är jätte coolt faktiskt, den äter små insekter som man lägger i "munnen" på den. Sedan stängs munnen och den käkar upp dom.. kan kanske visa om jag tar kort eller filmar. Iallafall, först firades det med mormor, morfar, farmor och farfar hemma hos oss. Då åt vi julbord, kollade på kalle anka och sedan kom tomten såklart aka axel (haha). 
Efter detta åkte vi vidare till borås/rångedala till mormor och morfar där resten av alla kusiner etc var. Där åt vi också julbord igen, sedan kom 2 tomtar och delade ut klappar. Och det tar timmar alltså eftersom vi är så himla många men hur kul som helst! Jag är jättenöjd med mina paket också. Vi fikade också och åt ris á la malta och stora pepparkakor som antagligen mormor hade gjort. Sedan mot slutet av dagen kollade vi på American Pie hahaha julkänslan där alltså.. nä men sjukt skoj va det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0