MOTSATSEN TILL ANOREXI

Hade inte hört talas om detta innan, men motsatsen til anorexi kallas fatorexi. Då ser de sig själva som smala fast de egentligen är överviktiga! Läste om en kvinna som hade fatorexi :

Kom som en chock

Sara Bird visste att hon inte var supersmal, men såg inte sig själv som överviktig. Efter en läkarundersökning förstod hon att något var fel. Vågen visade att hon vägde över 100 kilo.

– Du är fet, sa doktorn rakt ut.

Sara förstår om det låter konstigt att hon inte såg det själv. Men det kom som en total chock. Hon var beroende av stora mängder mat, men hade jojobantat i hela sitt liv, klätt sig i bylsiga kläder och klippt bort storlekslapparna i ren förnekelse.

– Mina symptom var motsatsen till anorexi, jag hade fatorexi, en term som jag myntade för att beskriva vad jag kände att mitt tillstånd var.

källa http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7011321.ab

Att se en smal person i spegeln trots att man är överviktig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0