TURKIET/8

andra delen av resan, nu har vi åkt upp väääldigt högt upp med bussen! vi var vid ett gammalt tempel..




guiden berättade att här var det stängsel för här brukade de sätta fångarna. Tänk er att sitta i flera dygn utan vatten eller mat eller någonting i stekhet sol?
ser ni stupet på bilden? vissa orkade inte länge så de hoppade och tog sitt liv härifrån. Det var bara några ynka som klarade sig, om de hade suttit där i (kommer inte ihåg hur många dygn..) aa så var de tvugna att kasta en sten? om stenen kom så långt så den landade direkt i havet fick de gå fria, om de inte orkade kasta längre än att stenen landade på marken nedanför avrättades de? och hur j*vla cp är inte det?!


jaa detta är en syrsa! och nej, jag har inte zoomat.. hehe okej kanske lite med ytterst lite! man kunde gå väldigt nära dessa.. jättesyrsor!



jag stog jämte ett par gammla tanter som höll på att plocka ner någonting från ett träd, de gav till mig och sa att det skulle göra mig starkare? hahah nä men de skoja bara, de som jag fick kallas johannesbröd och var jättegott!
(väldigt nyttigt dessutom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0