HARRY POTTER AND 9¾

Okej detta var en barndomsdröm som blev sann! Alla vet väl att Harry Potter spelades in på King's cross i London? Klart man ska dit då och titta! Det är ju den berömda 9 3/4 portalen in vid tåget som ska ta Harry till Hogwards. Vi stannade iallafall till på stationen och fick syn på denna skylt, stod i över en timme och köade för att ta ett foto vid väggen med Harrys vagn. Ni kan se på bilderna längre ner. 
 
Sedan fick man gå direkt in i en Harry Potter butik där ALLT fanns. Allting som vart med i filmerna, guldägget, alla horrocruxer, trollstavar, halsdukar, trofén, tidshalsbandet som de reser i tiden med... etc. Och allting kunde man köpa! Jag köpte faktiskt mitt kort när jag sprang in i väggen vid 9 3/4 och även en trainticket till Hogwards. 
 
Som ni ser nedan så tar jag även kort på där tågen kommer in nu vid kings cross. Vi fick veta att filmen (den första harry potter filmen) spelades in vid nr 4! Så det ser ni nedan! BÄSTA UPPLEVELSEN EVER
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0