HÄRNÖSAND

Hela denn veckan har jag varit borta känns det som. Åkte väldigt sent till Jönköping i lördags efter after-ski hos Viktor för att gå upp tidigt på söndagen och åka till Härnösand för förberedelsekursen till Sydafrika! Så jag och Viktoria och 3 andra tjejer från vår klass hade en bil tillsammans och åkte upp i ca 11 timmar till Härnösand för att gå denna kursen då!

Bilresan var ju ganska hemsk alltså... men 11 timmar i en bil är aldrig kul liksom. Vi fick ta ganska många stopp och sträcka på oss. Billigt är ju bra, resten av personerna som va där hade tagit tåg eller flyg typ.. men då hade dte ju kostat en del.

Vi var bland de sena folket... så vi hade ju missat buffén på kvällen där eftersom vi kom efter. Men vi fick våra rum iallafall och mitt och Viktorias är det på bilden. Vi hade detta rummet och utanför var det badrum och kök typ.. plus ett annat rum som någon annan hade, men tror inte det bodde någon där när vi va där. 

Själva kursen var faktiskt bättre än förväntat. Väldigt intressanta föreläsningar om säkerhet, kultur och seder osv. Vad man ska tänka på, vad man ska ha med sig och hur andra ska bemötas osv... Sedan kom det gamla MFS studenter och berättade om deras resor, vilket och var intressant. Många gruppövningar och dikussioner var det iallafall.

Det var mycket plugg hela veckan (vi var där från sön-ons) både från kursens håll och skolan i Jönköping. Vi skulle ha 2 seminarier när vi kom hem, ett på torsdagen och ett på fredagen. Så jag stannade ju i Jönköping från onsdag-torsdag också! Så var inte hemma förrän på torsdag efter skolan. 

Och en sak jag ska berätta, under hela vistelsen där käkade vi ENBART VEGERAISK MAT. Det var verkligen underbart för mig som äääälskar vegetariskt. Allting var supergott!! Allting var även ekologiskt vilket jag tyckte va as bra. Vi fick även ta kaffe, kakor, frukt osv när vi kände för det. Frukosten var också magisk med kaffe, ägg, färska frallor, yougurt osv... maten för högsta betyg verkligen!!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0