SOLEN SKINER I GREKLAND

På vägen hem från Lindos hade vi bestämt att vi skulle hitta små fina badställen längs hela sträckan vi åkte! Så vi stannade på flera olika stränder för att kolla vilken som var bäst att snorkla vid! 
Denna stranden tyckte jag var fin. Tog flera bilder här i och med att stenarna va så himla vita och det var knappt några folk som ni ser. Dock var det nästan omöjligt att gå utan skor för det gjorde så ont i fötterna. 
Kan ju passa på att säga att jag köpte den bikinin jag har på mig i Rhodos stad! Så himla fin. Ni kanske har sett den innan  och med att jag har använt den mycket nu när vi kommit hem.
Men efter mycket letande hit och dit efter det perfekta snorklingstället hittade vi det! Anthony Bay! En liten gömd vik som hade hur blått vatten som helst och perfekt att snorkla vid. Det var många som snorklade där och vattnet blev djupt ganska snabbt. Precis brevid hade de även dykarinstruktörer och sånt som man fick prova om man ville så det var många som hade dykardräkter och som åkte ut i båtar till lite djupare vatten för att se fler fiskar. Vi bestämde oss snabbt för att det ska vi prova på någon gång!

Jo juste, när jag var ute och snorklade så var det några killar som antagligen letade bläckfisk för de hade sådana där "jaktspön" man har när man jagar bläckfiskar. De dök ner där och jagade och letade undertiden ajg snorklade brevid! As coolt! De skrek till varandra hela tiden att se såg någonting men själv så såg jag aldrig någon bläckfisk viket var lute synd men! Annars var det väldigt djupt. Det fanns även en stor sten migg i havet där som man kunde stå upp på. Det såg ut som man stod mitt ute i vattnet. 

Om man vill se mer bilder på viken kan ni klicka >HÄR<. Om man reser till Grekland så ska man absolut bada där.
Solnedgångarna kom ju varje dag utanför hotellet och jag ville ju så gärna ha en sån där perfekt äckligt söt bild. Så så fick det bli.
Jo, sen kom ju kvällarna! Var var väldigt många polacker som var där när vi var där! Kan ju bero på att vi reste med polskt resebolag med. Men detta var vårt bord... vi satt ju med dem alla som om vi var en enda stor familj! Förresten, alla glas ni ser på bordet innehåller ren vodka.. jaa.. de kan dricka dem..

Vi lärde även känna ett par som bodde i England, fast kom från Polen! Kul att ha någon mer att prata med varje kväll där. Sedan var det ju mycket dans och föreställningar varje dag. All inclusive flödade ju på borden. Man var och hämtade kanske 5 glas precis när baren skulle stänga så man hade sin dricka resten av kvällen!
Några efterrätten från buffén!
En bild från stranden vi var på.
Ja... ingen kommentar nästan. Men Jakob hittade en sten han tyckte såg ut som en snopp. Så kallade han denna fina "tavla" för snopp i solnedgången. 
Han som alltid höll i lekarna och föreställningarna på kvällarna på hotellet var hur go som helst! Varje kväll var det ju någonting nytt, kanske kareokekväll, bästa paret tävling eller andra saker. Här är det en private dance som förbereds, det är han så kallade Mr. Elvis (han blev typ känd på hotellet, fast han var gäst) som ska utföra det på sin fru.
Efter alla lekar var det ju då alltid dans och hej och hå. Har nog dansat med varje polack vi satt med vid bordet hahaha!!
Dagen efter.....
Här är dagen vi skulle åka hem. Lite kaffe i solen innan bussen skulle komma. Vi har nog precis checkat ut från vårt rum här. Var lite sur precis här för jag hade glömt mina korvar i kylskåpet när vi checkade ut och de var inte där när jag kom tillbaka och kollade... någon städerska tyckte säkert de var goda... usch då
Jakob skulle ju jämföra våra tallrikar hela tiden. Själv tog jag alltid 2 tallrikar, en till den varma maten och en till salladen! Såg ju ut som jag åt som en elefant eller någonting men grejen var att jag åt nästan aldrig upp precis allting. Var ändå tvungen att ALLTID smaka på allt... inte kräsen här inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0