JULAFTON 2014

Julafton började iår med att jag vaknade väldigt tidigt för en gångs skull! Tror det var 8-9 och då var även Anton uppe. Vi gick tillsammans och väckte axel och sedan väckte vi mamma och pappa med en tomtevisa som vi sjöng haha. Som den traditionella familjen vi är så har vi julstrumpor precis vid öppna spisen. Här fick vi vår första julklapp! Det var en termosmugg, exakt en sådan bra jag behöver när jag ska ta med kaffe till skolan till exempel så det var hur bra som helst. 

Vi hade lite kvar att göra tills alla gäster kom. Så vi städade lite, duschade allihop och bytte om. Sedan kom nästan hela släkten till oss på förmiddagen. Det bestod av julbord, julklappsutdelning av tomten, kalle anka på tv och mycket mer. Maten var lika god som alltid (älskar julmat!!) Det roliga är ju att favvisen på julbordet är lätt min sillsallad.. den roliga parten i det då är att jag egentligen inte gillar sill.. (?) Men försöker verkligen lära mig, så käkade sill varje gång julbordet var framme. 

Tomten kom också såklart, så sjukt många julklappar var det överallt. Alltid så mycket papper överallt när hela släkten ska öppna sina klappar samtidigt. Hoppas alla klappar jag gav bort blev uppskattade iallafall, hade ju rim på alla vilket gjorde det lite roligare! Jag blev väldigt nöjd med mina iallafall. Efter Kalle där då så åkte de flesta vidare till andra ställen de skulle fira jul på. Då var det bara våran familj, mormor och morfar, farmor och farfar kvar! Då blev det tårta, kaffe, glögg, chockadkartong osv. Väldigt myyyys. Vi satte oss också och kollade på gamla filmer från när jag, anton och axel var små, jag va liten bäbis på den tiden hehe. Va gulligt som satan faktiskt. Borde kollade oftare på dem, pappa har fixat så v kan se dem på stora tv:n så ska se till att göra det. Pratade också lite på skype med älskling som firade jul i Polen, så det var min julafton. 

Jag har också gjort en julfilm som jag la ut på facebook om ni vill kolla eller om ni redan har sett den. Gå bara in på min facebooksida så ligger den där! Gick inte att ladda upp på youtube för det var någon låt som inte kunde lyssnas på i alla länder som var med i filmen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0