CHIAPUDDING OCH SEMLOR

I onsdags hade mamma köpt hem semlor som vi satt och smaskade på till kvällsmat! Förresten så verkar det som vi är de enda som fortfarande käkar det som hetvägg? Alltså när man lägger semlan i het mjölk och kanel? Sedan käkar vi med sked när brödet har blivit lite blött sådär. Haha inte hört någon annan som jag känner som också gör så fakiskt.. men så har jag alltid ätit och kommer säkert alltid äta det också. Bara käka en semla blir ju så himla torrt...

Sedan gjorde jag och mamma någonting som heter chiapudding som skulle stå i kylen över natten och toppas med bär till frukost. Vi skulle nog tagit i lite mer vanilj men annars var det en speciell och väldigt nyttig frukost! Chiafröna sväller upp så mycket under natten så det ser ut som små grodägg typ..Jag brukar ju göra någon slags overnightoats till skolan som också innehåller chiafrön, väldigt gott, nyttigt och mättande. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0