A JOURNEY OF A THOUSAND MILES MUST BEGIN WITH A SINGLE STEP

 När jag letade genom mina album hittade jag massa gamla bilder på när jag lånade systemkameror från skolan för att ta kort och göra uppgifter hemma! Här är en oredigerad. Tycker jag förändrats lite på så kort tid eller vad tycker ni? Hade lite rödare hår och längre hår för den delen också.. Inget smink hade jag där heller ser jag.

Längtar så till lördag på tal om någonting annat! Sanna och Oliver ska ha inflyttningsfest och sedan blir det utgång till Viva. Va sååååå längesen jag va ute på krogen i Borås så det inte är sant. Va där nästan varje helg när jag fyllde 18 haha. Sedan är det så kul att alla tjejkompisar kan va med också, händer inte ofta kan jag säga. Värdlens bästa helg för alla helt enkelt. 

Har jag berättat förresten att jag vart på Tingsholm och haft föredrag? Kommer inte ihåg om jag skrivit om det eller inte men. Iallafall så fick jag en förfrågan av min gamla psykologilärare att de behövde någon som tagit studenten och kan berätta lite om Tingsholm och högskolan på niornas öppet hus. Gjorde detta förra onsdagen! Så jag kom dit, utan förberedelse direkt och så fick jag gå in i ett klassrum med en stor powerpountpresentation och 2 elever från skolan som skulle berätta om Samhällsprogrammet. Där skulle jag tydligen hålla föredrag själv i 10 min för varje grupp!! Så 10 min skulle eleverna ha föredrag och resten av tiden va min. Hade 5 min på mig att förebereda mig när jag fick reda på detta så skrev snabbt upp massa frågeställningar i mobilens anteckningar och försökte memorera lite granna. Det gick faktiskt väldigt bra, jag babblade på där om tingsholm och högskolan allt jag kunde komma på, tror både niorna och föräldrarna uppskattade infon. Fick iallafall beröm från massa gamla lärare jag haft. Va så kul att se dem igen!
Iallafall 7 föredrag hade jag, 7 grupper som kom och lyssnade alltså var 20 minut. Från halv 6 till 8 utan pauser haha, så det va körigt men det va skoj samtidigt. 

Träffade även på morfar i korridoren som hälsa glatt, åååh vill nästan tillbaka till Tingsholm nu.. trivdes så bra där med alla sina kompisar nära hela dagen. Man anade inte då hur bra man hade det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0