BARTÖMNINGEN

Bartömning på bryggan var det i helgen. Dagen var händelserik kan jag säga. Det började med "smaka på ulricehamn" som är en matfestival kan man säga i stan. Vi hade hämtat våra kuponger på sparbanken sedan gick man runt i alla restauranger i stan och fick smaka på en liten tallrik av deras mat. Man får ju 5 st kuponger så det gäller att välja det man tror är godast. Stan kryllade av folk och mat och det var väldigt trevligt och gott!! Kul att ulricehamn anordnar sådana saker faktiskt.

Dagen fortsatte med släktträff i skotteksgården. Där träffade jag alla mina släktingar på pappas sida, syssingar jag inte visste att jag hade osv. Tror inte vi alla samlats på ungefär 12 år så det var skoj. Det blev italiensk buffé som var huuuuur gott som helst. Har också förälskat mig i fikonmarmelad med ost haha. Där var vi och bekantade oss, kollade på magitrick då en syssling till mig är trollkarl. Helt sjuka trick man inte fattar någonting av egentligen..

Dagen fortsatte då igen av att vi åkte hem och gick direkt till Daniel och Viktoria på förfest för bartömningen på bryggan! Där var det najs och vi hade skoj. Vi drog oss ner mot bryggan för en helskoj kväll alltså. Mycket folk och mycket kul! Var najs att dansgolvet faktiskt var öppet också! Jag, Linda, Sanna och Anna dansade rövarna av oss!! Haha tack för en go kväll.

Måste bara berätta en öcklig grej.. vi hade lagt vr påse med dricka i en buske för att hämta sen när vi gick hem. Så ja det gjorde vi, och la påsen i mitt rum. Bara det att den hade ju legat där ett tag så massa kryp som sniglar osv hade ju klättrat in i den... detta resulterade med att jag hittils hittat 3 ÄCKLIGA SNIGLAR I MITT RUM!! Har vart på snigeljakt hela morgonen här och städat in i minsta detalj för att vara säker på att alla är borta. jag som HATAR sniglar liksom.. usch.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0