SPÖKVANDRING

I lördags efter kalaset har vi alltid som en liten tradition på alla Helgona att vi går spökvandringen vid Od tror jag det ligger. Det får alltså till så att man delas upp högst 5 i varje "lag" så får man varsin lapp med massa tecken på. Sedan bär det av rakt ut i ingenstans haha. Men går i en mörk skog med endast marschaller som belysning. Jag kan berätta för er att man ser inte mkt alltså! Man ser knappt vart man går. Aja man kommer iallafall till olika stationer där det visas upp 3 tecken på ett kors. Man ska kryssa i om man har någon av de tecknarna på sin lapp. Sedan går man där, tar kanske en timme ungefär och man blir så himla skrämd på vägen då det alltid hoppar upp massa utklädda äckliga människor när man minst anar det i mörkret. Sedan är det ju såklart utspökat men äckliga saker precis överallt! Man får även höra på en historia innan man går ut i skogen som det sedan händer något med. Denna gången berättade de om något luciatåg som aldrig kom fram förra året och som mördades i skogen eller nåt. Såklart så kommer ett sådant med massa blod och skit sen ut ur skogen. Mitt i rundan finns även en pausplats där man kan köpa fika osv. SJUKT KUL är det. Om man då får alla tecken ikryssade på sitt papper vinner man priser. Jag va bara en ifrån :(
Bilden längst ner är även några halloweennaglar jag satt och pillade med härom dagen




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0